Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



BIZNES I EKONOMIA

Jack i Suzy Welch
Winning - odpowiedzi
Cena: 39.00 PLN
Ilość stron: 224
Oprawa: twarda z obwolutą
Rok wydania: 2007
ISBN: 978-83-60652-09-1
  
Kup na prezent

Kilka słów o...

W bestsellerze z 2005 roku Winning znaczy zwyciężać Suzy i Jack Welch stworzyli niespotykany tekst będący zarówno traktatem filozoficznym na temat podstawowych praktyk biznesowych oraz przejrzystym podręcznikiem napisanym z typową dla Jacka otwartością i optymizmem. Wydawało się, że po niej, odwołując się do słów Warrena Buffeta, „nie będzie potrzebna żadna więcej książka o zarządzaniu”.
Ale Winning ujawniła nienasycone pragnienia rozmawiania o pracy. Od chwili wydania Welchowie otrzymali dosłownie tysiące pytań od studentów college’ów przez doświadczonych menedżerów, po wybitnych szefów znanych korporacji i koncernów na szeroki zakres tematów – od przywództwa i globalnej konkurencji po radzenie sobie z bezkompromisowym szefem po budowanie zespołu. Właściwie padały pytania dotyczące dosłownie każdego aspektu biznesu i kariery zawodowej, często typowe, czasami zaskakujące, wiele ciekawych i wnikliwych. A wszystkie prosto z życia wzięte.
Winning – odpowiedzi podejmuje najważniejsze z nich i udziela otwartych, dosadnych odpowiedzi, które stanowią przedłużenie rozmowy podjętej przez Jacka i Suzy w Winning znaczy zwyciężać. Z całą pewnością dialog ten będzie zajmujący i pożyteczny dla wszystkich, którzy zajmują się ważna pracą polegającą na pomaganiu organizacjom w osiąganiu wzrostu i prosperity.

Polecamy:
     


Inne książki tego autora:
Winning znaczy zwyciężać
49.00 PLN
   
Praktyczne MBA Jak mądrze zaplanować karierę, stworzyć wspaniały zespół, zdynamizować wzrost i wygrać
49.00 PLN
   
Fragment/Recenzja:
 

nr 6, czerwiec 2007

 
To kontynuacja popularnej książki Winning znaczy wygrywać. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na siedemdziesiąt cztery pytania z dziedzin takich jak: globalna konkurencja, przywództwo, zasady i praktyki zarządzania, kariera czy zwycięstwa i porażki. O pracy bowiem można i należy rozmawiać w nieskończoność. A ponieważ gospodarki się rozwijają i upadają, dynamika konkurencyjności nie słabnie, a karier)' mają swoje zakręty- nowe pytania będą stale się pojawiać.

nr 22, 29 maja 2007

 
Zwyciężać, ale jak?
"Zanim zostajesz liderem, sukces jest związany wyłącznie z Twoim własnym rozwojem. Kiedy zostajesz liderem, sukces jest związany wyłącznie z rozwojem innych". Przytoczone obok słowa to ulubiona teza Jacka Welcha. Z osobą tą mieliśmy okazję zetknąć się już raz na łamach -Gazety Ubezpieczeniowej". Przypomnę więc jedynie, że jest to jeden z najbardziej znanych szefów General Electric Company. Od 1960 roku piastował w niej stanowiska menedżerskie różnego szczebla, a w 1981 roku został na ponad 20 następnych lat dyrektorem generalnym przedsiębiorstwa i prezesem zarządu. Podczas jego kadencji kapitalizacja rynkowa firmy wzrosła o 400 miliardów dolarów, co sprawiło, że firma stała się najcenniejszą spółką na świecie. W 1999 roku został wybrany przez magazyn "Fortune" "menedżerem stulecia", a -Financial Times" uznał go za jednego z trzech najbardziej podziwianych liderów biznesu współczesnego świata. Od recenzji jego książki Winning znaczy zwyciężać w sierpniu zeszłego roku zaczynałem swoją współpracę z "Gazetą Ubezpieczeniową". Dziś mam przyjemność polecić swego rodzaju kontynuację tamtej pozycji, czyli Winning - odpowiedzi. Po ukazaniu się na rynku pierwszej części, szybko stalą się ona światowym bestsellerem, ujawniając jednocześnie skrywane dotąd nieprzebrane pokłady pytań i wątpliwości dotyczących pracy. Zadawane były one w najróżniejszy sposób: osobiście na konferencjach, seminariach, spotkaniach promocyjnych, e-mailowo czy też tradycyjnymi "papierowymi" listami i płynęły niemal z każdego zakątka świata. Dotyczyły praktycznie każdej sfery życia w firmie, zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Pytano o sposoby radzenia sobie ze złośliwymi kolegami i krnąbrnymi podwładnymi, o wpływ globalizacji na rynki lokalne, o najlepszy system motywacyjny czy leź rosnącą rolę Chin i Indii w światowej gospodarce. Jak widać, zakres tematyczny był dość spory. Zainspirowane tym faktem małżeństwo Welchów zdecydowało się na napisanie suplementu, w którym udzielą odpowiedzi na te pytania. I oto ją mamy: Winning - odpowiedzi. Książka właściwie czyta się sama. W porównaniu z tą poprzednią, zmianie uległa forma tekstu. Czytanie zacząć możemy w zasadzie od losowo wybranej strony. a i tak nie umknie nam wątek. Autorzy przyjęli układ, w którym każdy rozdział czy punkt poświęcony jest innemu zagadnieniu i zaczyna się od zadanego im pytania. Jak łatwo się domyślić, po pytaniu tym następuje odpowiedź udzielana przez Welcha. Odpowiedzi te udzielane są takim samym swobodnym i ludzkim stylem jak w części pierwszej, autor po prostu przemawia z kart książki wprost do czytelnika, tak jak podczas rozmowy. a nie jak z encyklopedii czy skryptu uczelnianego. Dla mnie to bardzo duża zaleta, gdyż dzięki takiemu stylowi nie trzeba przekładać bardzo mądrego tekstu "z polskiego na nasze", a w niczym nic uszczupla to wartości merytorycznej i poznawczej. W sumie pytań tych jest 74. Podzielone zostały na kilka zasadniczych lematów: globalna konkurencja, przywództwo, zasady i praktyki zarządzania, kariera, prywaciarze oraz zwycięstwa i porażki. Odpowiadają one poszczególnym rozdziałom. Jak to zwykle bywa. jedne z nich są dłuższe, inne krótsze. Każdy jest jednak równic ciekawy i nawet jeśli nas bezpośrednio nie interesuje, na pewno warto się z nim zapoznać, choćby po to. aby poszerzyć własne horyzonty. Atrybutem książki, na który zawsze zwracam uwagę, jest jej wygląd. Także i w tym aspekcie właściwie nie można mieć zastrzeżeń. Solidna, twarda oprawa, równo zszyte kartki, zadbany układ graficzny tekstu. Swoistym wyróżnikiem niniejszej pozycji jest nawet kolor czcionki: nie czarny, tylko brązowy. "Wyróżnij się lub zgiń w tłumie" jak mawiają marketingowcy... Mnie osobiście trochę denerwuje duża czcionka i szerokie odstępy między wierszami, gdyż zabieg ten sztucznie zwiększa objętość tomu, ale zdaję- sobie sprawę, że dla innych akurat może to być zaleta. Z drugiej strony, szybciej się czyta taki tekst i mniej męczy oczy, a więc można rzadziej robić przerwy. Mnie to zajęło jeden weekend i do tego z przerwami obiadowymi. Reasumując, serdecznie polecam wszystkim Czytelnikom sięgnięcie po najnowszą książkę Jacka i Suzy Welch. Na pewno nie znajdziecie w niej odpowiedzi na wszystkie dręczące Was pytania ani recept na rozwiązanie aktualnych problemów. Nie jest lo bowiem poradnik z serii "...dla opornych". Na pewno jednak dowiecie się, jak samemu znaleźć rozwiązanie, od czego ono zależ)' i gdzie być może należałoby go szukać. A wszystkie te rady dostaniecie od człowieka, który przerobił osobiście wszystkie omawiane tematy i co więcej, wyszedł z nich zwycięsko. Michał Sindera

nr 88, 8 maja 2007

 
Książka o tym, jak prowadzić biznes, zarządzać nim, skutecznie działać na swoim stanowisku. Książka dla każdego. Dlaczego warto |ą mieć? Ponieważ odpowiada na wiele pytań związanych z gospodarka, które do autorów skierowali czytelnicy ich wcześniejszej książki .Winning znaczy zwyciężać". W tej odnoszą się do globalnej konkurencji, przywództwa, zasad praktyki zarządzania, kariery, pracy w rodzinie i wreszcie do zwycięstw i porażek. Autorzy propagują przesłanie - jak sami przyznają - że biznes jest silą napędową rozwoju społeczeństw, sprzyja rodzinom i umożliwia karierę zawodową. Jak podkreślają, dzięki niemu powstają miejsca pracy i nowe szanse, zaś rząd odgrywa ważną rolę wspierającą. W tej publikacji głównie jednak skupiają się na tym, co w mniej lub bardziej krytycznych chwilach należy zrobić w firmie, która ma określony problem. Odpowiadają na pytania o to, co uczynić, gdy dyrektor zarządzający zawalił ważny projekt, czy jak podnieść etykę personelu, który często z byle powodu opuszcza pracę dla załatwienia spraw osobistych. Na 74 tego rodzaju pytania odpowiedzieli Jack i Suzy Welch - on został prezesem General Electric Company, ona napisała wiele artykułów o biznesie, będąc także redaktorem naczelnym Harvard Business Review.

nr 5, maj 2007

 
Najpierw było "Winning", wielki, światowy bestseller książkowy. Wydarzenie, dzięki któremu nazwisko Welchów trafiło do kanonu literatury fachowej. Wydawca precyzyjnie i skutecznie zaplanował rozbudowaną akcję promocyjną. Jack i Suzy Welch odbyli aż 37 spotkań w najważniejszych szkołach biznesowych Stanów Zjednoczonych i Europy. W sumie odwiedzili ponad sto krajów, w tym także Polskę. Owocem tych wizyt stały się liczne interesujące, często zaskakujące pytania. Najciekawsze z nich - aż 74 listy z różnych stron świata - wraz z obszernymi komentarzami autorów złożyły się na tom zatytułowany "Winning. Odpowiedzi". Kiedy Jack Welch stanął na czele koncernu General Electric, wartość firmy była szacowana na 12 mld dolarów. Po dwudziestu latach jego prezesury wartość GE wzrosła aż do 280 miliardów. Dzisiaj najsłynniejszy menedżer świata doradza różnym przedsiębiorstwom. Jack & Suzy Welch, Winning. Odpowiedzi, Studio Emka 2007, s. 217, cena 39 zł Między innymi wielu firmom wspinającym się mozolnie na szczyt listy "Fortune 500". Doradza także, wspólnie z żoną Suzy, czytelnikom "New York Timesa" oraz tym wszystkim zainteresowanym, którzy zechcieli sięgnąć po napisane przez nich książki. W Polsce liczba czytelników "Winning" (często już wręcz wyznawców!) wkrótce przekroczy sto tysięcy. Sprawdziłem geografię pytań wysłanych z różnych odległych zakątków świata. Najwięcej, to zrozumiałe, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Ale wśród adresów znalazłem także RPA, Meksyk, Brazylię, Szwecję, a nawet Botswanę. Aż pięć zamieszczonych uwag ma rodowód w Czechach (sic!). Autor przedmowy Sławomir Lachowski, prezes BRE, uważa, że Czesi trafnie wyrazili wątpliwości oraz niepokoje, jakie stale towarzyszą biznesowi w naszej części Europy. Wydawca polskiej edycji (Jacek Marciniak ze Studia Emka) zgadza się z tą opinią, lecz jednocześnie żałuje, że żadne z polskich pytań nie znalazło, jak dotychczas, uznania w oczach Jacka i Suzy Welchów.

5 (174), maj 2007

 
Podróż do sukcesu "Zwycięstwo to osobista podróż. To stawianie i osiąganie celu. Może być budowaniem lub fundowaniem dachu nad głową dla bezdomnych. Uczeniem dzieci czytania. Opłynięciem świata na jachcie. A także budowaniem świetnie prosperującej firmy która odnosi sukcesy na globalnym rynku". Tak o zwyciężaniu piszą Jack i Suzy Welch, w kolejnej po bestsellerze "Winning znaczy zwyciężać", książce o zarządzaniu. Zbudowana jest ona z odpowiedzi na 74 pytania dotyczące współczesnego biznesu. Autorzy w mistrzowski sposób potrafią wskazać logiczne i oczywiste rozwiązania dla skomplikowanych problemów. Piszą np. jak postępować w firmie z opornymi, jak nagradzać i jak karać, jak miody szef ma pracować ze starszym stażem zespołem, jak walczyć z obłudą, jak radzić sobie ze znienawidzonym szefem. Recepty na biznes są przenikliwe, jasne, czasem zaskakujące. Do zastosowania od ręki. mz

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
Przekonaj ich w 90 sekund lub szybciej - Nicholas Boothman
PREMIERA 8.04.2019
 


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


19244265

 
1996 - 2019 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie