Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



Pozycje archiwalne

Leszek Czarnecki
Biznes po prostu
Cena: 45.00 PLN
Ilość stron: 286
Oprawa: miękka ze skrzydełka
Format: 150 x 227
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-62304-07-3
nakład wyczerpany  

Kilka słów o...

„Biznes po prostu” jest znakomitą lekturą zarówno dla tych, którzy chcą sprawdzić się w biznesie, jak i tych, którzy już prowadzą małe firmy i szukają pomysłu na ich rozwinięcie. Adresowana jest również do przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces i starają się utrzymać pozycję lidera.
Książka jest wyjątkową pozycją na naszym rynku. Napisana przez autora, który równie przekonywująco mówi o skromnych początkach swojej kariery biznesowej,  jak i o doświadczeniach kierowania jedną z największych, prywatnych grup kapitałowych w Polsce. Czytając odnosi się wrażenie, że nie ma tam refleksji czy porad, które nie wynikałyby z jego własnych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń.
Leszek Czarnecki w interesujący sposób wprowadza w tajniki przedsiębiorczości. Czytelnik uczestniczy w praktycznej edukacji ekonomicznej, popartej wieloma konkretnymi przykładami. Autor nie daje gotowych recept na rozwiązanie problemów, ani jednoznacznych odpowiedzi. Za to angażuje, zmusza do myślenia i samodzielnego wyciągania wniosków. Budzi zainteresowanie ekonomią, szacunek dla ludzi przedsiębiorczych. Inspiruje.
Niewątpliwym atutem książki jest jej osobisty ton, rzetelność, przykłady czerpane z własnej biografii. Leszek Czarnecki nie boi się również przyznać do błędów, które niegdyś popełnił. Duże wrażenie sprawiają historie ludzi znajomych, nieraz wręcz przyjaciół autora, którzy zrobili nieprzeciętną karierę jako przedsiębiorcy i menedżerowie. Ich życie i ścieżka zawodowa mogą stanowić wzór dla niejednego biznesmena.
Dużym atutem książki jest nieobecność żargonu typowego dla akademickich i konsultingowych opracowań tego typu. Jednocześnie autor nie pomija żadnego z istotnych aspektów prowadzenia biznesu. Odnosi się nieodparte wrażenie, że za 20 lat wielu zamożnych przedsiębiorców powie, iż źródłem ich pierwszych inspiracji i późniejszego sukcesu biznesowego była lektura tej właśnie książki.
Na przestrzeni lat Leszek Czarnecki coraz poważniej i z rosnącym zaangażowaniem wspierał misję krzewienia ducha przedsiębiorczości wśród młodych Polaków.
I właśnie podczas spotkań ze studentami w latach 2008-2010 powstał pomysł na tę książkę. Wykłady, dyskusje panelowe – w których brali również udział wybitni przedstawiciele polskiego życia gospodarczego – pokazały, jak duże jest zapotrzebowanie na podstawową, zdawałoby się, wiedzę z zakresu budowy firmy i zarządzania nią.
Książka składa się z trzech części. Pierwsza część adresowana jest do tych wszystkich, którzy chcą otworzyć swoją pierwszą firmę i nie wiedzą od czego zacząć. Autor skupia się na kwestiach wyłącznie praktycznych, starając się maksymalnie uprościć teorię. Część druga zaadresowana jest bardziej do osób, które już posiadają małą firmę i borykają się codziennie z różnymi problemami zarządzania: od zwykłych spraw pracowniczych, po kwestie finansowania biznesu i metody rozładowania narastającego stresu. Jest też mowa o najczęściej popełnianych błędach biznesowych i o tym jak ich nie popełniać. Przedstawiona też jest większość dostępnych technik finansowania rozwoju, pozwalająca na wyrobienie sobie przez przedsiębiorcę opinii, który sposób będzie najbardziej adekwatny do jego biznesu. Na końcu drugiej części poruszono również kwestie rozwoju przez przejęcie i połączenie, ukazując główne, związane z tym ryzyka. Ostatnia, trzecia część, zawiera dyskusje na temat tego, jak zarządzać sukcesem.
Końcowa część książki to opis 20 nieprzeciętnych karier przedsiębiorców i menedżerów w Polsce. Leszek Czarnecki analizuje źródła ich inspiracji, sukcesów zawodowych, opowiada jak  budowali potęgę swych firm.
„Biznes po prostu” pokazuje również jeszcze jedną ciekawą rzecz –
przedsiębiorców z nieco innej strony, jako normalnych ludzi, z ich obawami, popełnianymi błędami i ogromnym, nieustającym stresem. Bo zarządzanie stresem i kryzysami to istotna, nieodłączna codzienność biznesowego życia.

I miejsce Economicus 2012


 


Inne książki tego autora:
Biznes po prostu
55.00 PLN
   
Ryzyko w działalności bankowej. Nowe spojrzenie po kryzysie
49.00 PLN
   
Simply Business
55.00 PLN
   
Risk in Banking: A Post-Crisis Perspective
49.00 PLN
   
Fragment/Recenzja:
 

5/2011

 

Magazyn Coaching

Jak przedsiębiorca z przedsiębiorcą

„ Jestem przekonany, że za dwadzieścia lat wielu zamożnych przedsiębiorców powie, iż źródłem ich pierwszych inspiracji i późniejszego sukcesu biznesowego była lektura tej właśnie książki -  napisał Wiesław Rozłucki, pierwszy prezes Giełdy Papierów wartościowych w Warszawie. I trudno o lepsza recenzję i rekomendację. Leszek Czarnecki od lat znajduje się w czołówce listy „100 najbogatszych Polaków” tygodnika „Wprost”. Sześć spółek, które współtworzą, jest dziś notowanych na GPW. „Financial Times” uznał go za wschodzącą gwiazdę europejskiego biznesu, a Wall Street Journal” za jednego z najlepszych menedźerów w Europie Środkowej. Od tych ludzi warto się uczyć. Czarnecki dzieli się z czytelnikami biznesowym doświadczeniem, pisze o tym, jak stworzyć i rozwijać firmę, jak zarządzać ludźmi i własnym stresem, jak sobie radzić w kryzysie. Opisuje swoją karierę i analizuje 20 innych zakończonych sukcesem polskich historii biznesowych.





24.07.2011

 

Poczytaj milionera

To z dwóch powodów unikatowa publikacja. Autor jest człowiekiem sukcesu, jednego z największych w Polsce. Najpierw stworzył Europejski Fundusz Leasingowy, potem bankową grupę Getin – w obu wypadkach czołowych graczy na rynku finansowym. Po drugie, napisał poradnik dla początkujących przedsiębiorców, który dobrze się czyta. Na rynku w tej kategorii są albo drętwe podręczniki zarządzania, albo amerykańskie książeczki dla przygłupów. „Biznes po prostu” ma się do nich  jak solidny schabowy do hamburgera z okienka.

Piotr Aleksandrowicz


2011.07.19 - Wroclove2012.com

 


BIZNES PIÓREM LESZKA CZARNECKIEGO
 
WWW.WROCLOVE2012.COM

Jeden z liderów polskiego biznesu okrzyknięty najlepszym z menedżerów Europy Środkowej postanowił wyjaśnić zawiłości zarządzania firmą i podzielić się swoją receptą na sukces w debiucie wydawniczym „Biznes po prostu”. Leszek Czarnecki to niewątpliwie jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci na scenie polskiej przedsiębiorczości.
Swoje pierwsze kroki na rynku finansowym w Polsce stawiał dwadzieścia lat temu. Dziś zarządza największą polską grupą finansową. Stworzył ją samodzielnie, od zera. Oprócz ogromnego doświadczenia ma także szeroką wiedzę akademicką: ukończył Politechnikę Wrocławską i uzyskał tytuł doktora na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Jako jedyny Polak został uznany przez „Financial Times” za wschodzącą gwiazdę europejskiego biznesu oraz doceniony przez „Wall Street Journal” jako najlepszy z menedżerów Europy Środkowej. Teraz biznesmen dał się poznać również jako autor książki, w której dzieli się z czytelnikiem swoją wiedzą i doświadczeniem. Inspiracją do jej napisania byli... studenci, którzy podczas spotkań z liderem biznesu okazywali się nadzwyczaj dociekliwi. - Młodzi ludzie pytali dosłownie o wszystko: kto może być przedsiebiorcą, skąd brać pomysły, jak znaleźć finansowanie projektów. Pytali też o sprawy prawne, podatkowe i wiele, wiele innych – tłumaczy decyzje o stworzeniu przewodnika po biznesie Leszek Czarnecki.

Człowiek w biznesie
„Biznes po prostu”, bo tak zatytułowany jest jego debiut wydawniczy, to kompendium praktycznej wiedzy dla przedsiebiorców na każdym etapie prowadzenia działalnosci. Od wyboru scieżki kariery przez młodych ludzi, przez ocenę krok po kroku perspektyw przyszłego biznesu, listę błędów, które grożą każdemu z nich w drodze na szczyt, a po decyzje o sprzedaży firmy. Autor opowiada również, jak zarządzać swoim stresem i co mają z tym wspólnego sporty ekstremalne, jak sobie radzić ze zbyt szybko rozwijającą się firmą czy kiedy nauka i wiedza są faktycznie niezbędne do prowadzenia działalności.
Jednak nie podaje gotowych rozwiązań – wyjaśnia, jak prowadzić biznes świadomie i odpowiedzialnie.Pokazuje zarówno swoje osiągnięcia, jak i błędy. - Książka stanowi bardziej zapis moich osobistych przemyśleń i doświadczeń, które przede wszystkim mają służyć wywołaniu dyskusji i zachęceniu do przemyśleń, a nie podawać gotowe odpowiedzi na konkretny problem – twierdzi Czarnecki. To również swego rodzaju kompendium wiedzy o człowieku, który obrał taką a nie inną ścieżkę zawodową: - Myślę, że ta książka pokazuje równiez przedsiebiorców z nieco innej strony – jako normalnych ludzi – z ich obawami, popełnianymi błędami i ogromnym, nieustającym stresem. Bo zarządzanie stresem i kryzysami to istotna, nieodłączna codzienność życia biznesowego.

2011.07.07

 


 

Czarnecki: refleksje guru biznesu


Jeden z najbogatszych Polaków – Leszek Czarnecki – musi dzielić swoją finansową potęgę na dwie grupy kapitałowe, bo jest za duża. Kto by pomyślał, że zaczęło się wiele lat temu od zamiłowania do nurkowania. Lata prowadzenia różnych działalności, sukcesy i porażki i nareszcie książka. Po głośnej publikacji Sławomira Lachowskiego, przyszedł czas na książkę właściciela jedynego w kraju „konglomeratu finansowego”.

 

Uruchomienie biznesu, który odniesie sukces to wielka szuka. Doskonale zdają sobie z tego sprawę eksperci piszący coraz to nowe książki o osiąganiu sukcesu. Jednak ich sukces kończy się bardzo często na samym wydawaniu książek u cudzych sukcesach. I na tym zamyka się koło. Książka Czarneckiego nie mieści się w tym schemacie. Ani w żadnym innym.

 

 „Biznes po prostu” to książka, która broni się sama – nazwiskiem autora. Napisana przez jednego z najwybitniejszych przedsiębiorców ostatnich lat tłumaczy podstawy robienia biznesplanu, ale nie jest podręcznikiem z gotowymi receptami. „Po prostu biznes” to zbiór przemyśleń, refleksja o ryzyku, zarówno biznesowym, jak i osobistym, oraz próba pokazania sylwetki przedsiębiorcy z innej perspektywy. Zawiodą się na pewno ci, którzy będą szukać w książce gotowych rozwiązań i instrukcji jak zbudować konglomerat finansowy.

 

Trzy filary sukcesu

 

Pomysł, ludzie i kapitał to trzy niezbędne składniki udanego biznesu. Jednak co zrobić, kiedy mamy tylko pomysł? Jak ocenić jego realne szanse na powodzenie? Po przeczytaniu kilku rozdziałów nabiera się przekonania, że każdy z czynników jest bardzo prosty do osiągnięcia, ale ich skompletowanie to prawdziwa sztuka. Wiele stron poświęconych jest kwestii doboru ludzi do pracy, odpowiednich umiejętności i kluczowej zasadzie: biznes jest dla ludzi i to oni są najważniejsi. Nie zabraknie kwestii zarządzania kryzysowego, dokładnego badania rynku i listy porad, które mogą wielu przedsiębiorcom otworzyć oczy na poszczególne problemy, z którymi borykają się ich firmy. Wszystko napisane językiem człowieka biznesu, ale nie specjalisty z branżowym słownictwem. Dzięki temu dobrze będzie się ją czytało zarówno studentom myślącym o pierwszych biznesach, jak i prezesów wielkich firm, którzy z ciekawości sięgną po lekturę, aby móc później podyskutować o przemyśleniach właściciela trzech banków w Polsce.

 

Leszek Czarnecki nie oszczędził też gorzkiej prawdy tym, którym biznesy po prostu nie wychodzą i nie umieją oni wyciągać wniosków ze swoich błędów. Kto nie sprawdza się w biznesie, może po prostu powinien pozostać na swoim ciepłym etacie. Tak będzie dla niego bezpieczniej.

 

Konglomerat i przyjaciele

 

Można napisać tysiąc stron o teorii biznesu, która ma zmobilizować do działania. Niestety to nadal tylko teoria. Leszek Czarnecki stworzył na 300 stronach zbiór dobrych rad, refleksji  i przede wszystkim ostrzeżeń o prowadzeniu biznesu w Polsce. Pokazał również sylwetki ludzi sukcesu i skróconą historię swojej drogi na szczyt. Nie ma tam właściwie teorii – jest sama praktyka pokazana na przykładach polskich przedsiębiorców i spółek, które rozwinęły się zaczynając absolutnie od zera.

 

Ostatnie strony można uznać za część inspirującą, jeśli przemawiają do czytelnika konkretne nazwiska i przedsiębiorstwa. Tajemnica pączków Andrzeja Blikle, Adam Góral i jego globalny sukces ze spółką Asseco, Wojciech Kruk z historią przejęcia w tle, a także Grzegorz Hajdarowicz – od kilku dni nowy właściciel m.in. Rzeczpospolitej – to tylko część z historii, które opisuje Leszek Czarnecki. Ostatnie strony to istna laurka dla polskiej sfery biznesu – wielkie nazwiska, wielkie pieniądze, ale i wielki wkład w polską przedsiębiorczość.

 

Psychika milionera

 

Można zebrać złote myśli poszczególnych przedsiębiorców i próbować stworzyć swoje finansowe imperium według instrukcji. Uda się to jednak nielicznym. Ogromne znaczenie w budowaniu i późniejszym zarządzaniu firmą odgrywa psychika. Dlaczego przedsiębiorcy lubują się w sportach ekstremalnych? Co liczy się w relacjach z pracownikami? Czy potrzebne są imprezy integracyjne? Autor nie podaje gotowych recept na prowadzenie biznesu, ale jego przemyślenia w wielu, wydawałoby się prozaicznych kwestiach, naprawdę dają do myślenia.

 

Odwołania do uprawiania sportu i ciągle powtarzana kwestia ryzyka nakreślają zarazem sylwetkę samego autora – przedsiębiorcy, który podczas swojej drogi na szczyt wiele razy musiał pogodzić się z porażką. Wielką wartością książki są właśnie te porażki, o których zapomina się pokazując obraz wielkich firm. Historia Getinu i poszczególnych spółek przedstawiona jest bez omijania pomyłek, których na drodze nie brakowało to bez wątpienia solidna wartość dodana tej książki. Najważniejsza zasada pozostała jednak ta sama – należy wyciągać wnioski ze swoich porażek.

 

Cudze chwalicie, swojego czytajcie

 

Trump, Kiyosaki, Tracy – w księgarniach nie brakuje autorów, którzy mają nas zainspirować do odniesienia sukcesu. Teraz możemy przeczytać przemyślenia Polaka, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Leszek Czarnecki nie musi reklamować się kontrowersyjnym tytułem, w świecie finansów jego holding jest marką samą dla siebie. Jego sukces to nie motywujące puste słowa, a ciężka praca i imperium finansowe stworzone absolutnie od zera. Bez magii słów, z pełnym obrazem ryzyka i bez ślepego zachęcania do otwierania przedsiębiorstw. Czy książka wywoła dyskusję bądź zainspiruje do działania młodych przedsiębiorców? Jest ryzyko, że polscy czytelnicy nie zechcą poznać refleksji jednego z guru polskiego biznesu. Zawsze jest ryzyko. Ostatecznie, to po prostu biznes. 

 

 

Tomasz Jaroszek / PR News





2011.07.06

 
Wektory w górę
Książka jednego z najbogatszych przedsiębiorców Biznes po prostu jest hitem polskich księgarni. Jego osobisty przewodnik po świecie biznesu plasuje się na pierwszym miejscu wśród bestsellerów ekonomicznych.


Magdalena Graniszewska

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
20 najważniejszych lekcji życiowych prawd - Hal Urban
PREMIERA 18.06.2019
 


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


20029888

 
1996 - 2019 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie