Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



Pozycje archiwalne

Sławomir Lachowski
Droga ważniejsza niż cel
Cena: 55.00 PLN
Ilość stron: 344
Oprawa: twarda z obwolutą
Format: 150 x 227
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-62304-45-5
nakład wyczerpany  

Kilka słów o...

Znakomity przewodnik dla każdego, kto myśli o karierze menedżera i chciałby zajrzeć za kulisy zarządzania wielkimi korporacjami. Jest to jednak absolutna antyteza „Przewodnika korporacyjnego szczura”. Sławomir Lachowski przedstawia czytelnikowi swoją autorską wizję zarządzania, w której fundamentalną rolę odgrywają wartości i drugi człowiek. Autor przekonuje – i robi to z powodzeniem, że nie można być skutecznym menedżerem, jeśli nie dąży się do bycia dobrym człowiekiem.
Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej SA

Jestem pod dużym wrażeniem książki; mądrej, aktualnej, napisanej z pasją i przekonaniem, wysoce erudycyjnej. Rzadko się zdarza, by udało się w tak umiejętny, interesujący sposób połączyć doświadczenia osobiste, wynikające z bogatej ścieżki kariery zawodowej Autora z przemyśleniami, których osnową były bestsellery światowej i polskiej literatury w dziedzinie zarządzania.
Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki
SGH, Prezes Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa


Wyróżnienie Economicus 2012



Inne książki tego autora:
Droga innowacji
59.00 PLN
   
It's the Journey not the Destination. Values in Life and Business
55.00 PLN
   
Od wartości do działania. Przywództwo w czasach przełomowych
45.00 PLN
   
Fragment/Recenzja:
 


 

CIO magazyn dyrektorów IT

Życie to podróż

Jeszcze do niedawna byliśmy bombardowani ze wszystkich stron przerażającymi stereotypami typu: „Cel uświęca środki" czy „Nie ma ludzi niezastąpionych". Sławomir Lachowski przeciwstawia się podobnym sposobom myślenia; jego zdaniem droga jest ważniejsza niż cel. To właśnie stoi u podstaw zarządzania przez wartości, metody, która przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu kierowanego przez niego mBanku. Sama DROGA zaś to akronim utworzony przez wartości jego firmy. Doskonałość, Realizacja, Odpowiedzialność, Gotowość, Angażowanie się. Jak twierdzi, są one odzwierciedleniem także jego systemu wartości. Książka ..Droga ważniejsza niż cel. Wartości w życiu i biznesie" to nie tytko studium przypadku mBanku czy poradnik zarządzania, poparty licznymi przykładami innych firm, ale przede wszystkim praktyczny przewodnik po świecie biznesu, i to przewodnik etyczny, w którym szczególny nacisk położony jest na znaczenie człowieka w pracy, jego zaangażowanie, szacunek dla klienta. Sporo miejsca autor poświęca kulturze organizacji, innowacjom, nowoczesnym technologiom, społecznej odpowiedzialności biznesu. Treści dopełniają liczne cytaty filozofów, guru zarządzania, wielkich osobowości, wśród nich: Matka Teresa z Kalkuty, Jan Paweł II, Joseph Conrad, Walt Disney, Mahatma Gandhi, Tomasz Edison. Uderza też trafność spostrzeżeń samego autora, m.in.: „większość czasu naszego życia zawodowego i osobistego zabiera podróż - radość dotarcia do celu jest tytko chwilą".

Danuta Sass 


2012-02-15

 

Bank z Kantem

Najpierw Sławomir Lachowski dał Polakom tanie usługi bankowe, czym ściągnął na siebie gniew innych bankowców. Teraz zamienił się w krytyka chciwych korporacji. W swojej książce daje biznesmenom wykład z etyki praktycznej. Czy go zrozumieją?

 

Enron, Lehman Brothers, Merrill Lynch, Xerox, News Corp., Art-B, Bezpieczna Kasa Oszczędności. Wszystkie te skandale i afery miały wspólną przyczynę – chciwość i egotyzm menedżerów oraz właścicieli. Chciwość skłaniała do finansowych machinacji w celu uzyskania premii i bonusów, a egotyzm prowadził do zaspokajania próżności kosztem interesu firmy i pracowników. To nie słowa przemówienia z wiecu pod hasłem „Okupuj Wall Street". To argumenty z opublikowanej właśnie książki „Droga ważniejsza niż cel” bankowca i finansisty Sławomira Lachowskiego.

 

Lachowski w świecie wielkiej finansjery pracuje od ponad 20 lat. Zna system od wewnątrz i nie ma o nim dobrego zdania. – To finansiści i bankierzy wywołali kryzys, a potem sprywatyzowali zyski, uspołecznili straty i nie ponieśli żadnych konsekwencji. Wciąż latają prywatnymi odrzutowcami! – oburza się. Lachowski nie darzy sympatią cudownych chłopaków z Wall Street, którzy przypalają kubańskie cygara od dolarów należących do rentierów i podatników. Tylko czy to nie jest zbyt banalny temat na książkę?

 

Z pewnością byłby banalny, gdyby narzekaniu towarzyszyły oklepane postulaty: opodatkować sektor finansowy i skrępować go siecią regulacji, ograniczyć premie i bonusy menedżerskie.

 

– Takie rozwiązania wywołałyby skutek odwrotny do zamierzonego, zabijając innowacje i spowalniając rozwój. Ja jestem zwolennikiem maksimum wolnego rynku i minimum regulacji – przyznaje Lachowski. I dodaje: – Chodzi o kryzys wartości. Dopóki biznes nie uświadomi sobie, że w firmie powinny obowiązywać te same kryteria uczciwości co poza nią, nic się nie zmieni.

 

Zdaniem Lachowskiego niezmienne wartości (szczęście, praca, miłość) stanowią podstawę dobrego biznesu. Zgodnie z Kantowskim imperatywem kategorycznym ludzi, a więc zarówno pracowników, jak i klientów, nie wolno traktować, jakby byli narzędziami. O tym właśnie – jego zdaniem – Wall Street zapomniało.

 

Lachowski powołuje się na klasyków filozofii, Epikura, Platona czy właśnie Kanta, żeby za chwilę zacytować utwór zespołu Hey. Czyżby narodził się Paulo Coelho biznesu? Zatrzymuje się jednak na granicy pretensjonalności dzięki temu, że wie, iż „wiele książek biznesowych można wyrzucić do kosza po kilku przeczytanych stronach", bo często stanowią one „popisy narcystycznych prezesów”.

 

On sam na narcyza nie wygląda. Sympatyczny pan w kwiecie wieku (54 lata), który poza pieniędzmi ma misję. Uznał, że jego obowiązkiem jest podzielić się ze światem tajemnicą swojego sukcesu: świetna kariera, udane małżeństwo, syn z karierą naukową i dom na wsi. Na czym więc polega tajemnica?

Sebastian Stodolak 

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


20110289

 
1996 - 2019 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie