Witaj Gościu!

Zaloguj
Zarejestruj
Książki w koszyku

Twój koszyk jest pusty
STRONA GŁÓWNA O NAS JAK KUPOWAĆ KONTAKT KLUB CZYTELNIKA 0
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ LUB AUTORA








 



BIZNES I EKONOMIA

Richard Branson
Biznes do góry nogami wywrócony
Cena: 39.00 PLN
Ilość stron: 440
Oprawa: miękka ze skrzydełka
Format: 135 x 210
Rok wydania: 2015
ISBN: 978-83-64437-75-5
  
Kup na prezent

Kilka słów o...

To nie jest, tak po prostu, kolejna książka o biznesie. To rzecz o tym, jak na lepsze zmieniać świat.
W tym swoistym manifeście naszych czasów Branson stawia generalną tezę, że na naszych oczach dobiega końca era industrialna a zaczyna era ludzi. Przywołuje historie przedsiębiorców, którzy wytyczają nowe szlaki przekształcając swoje firmy tak, by stanowiły siłę, czyniącą dobro i społeczny pożytek z korzyścią dla nas wszystkich, całego globu - „Ziemi, planety ludzi”.
„Pora postawić kapitalizm na głowie. Czas wywrócić biznes do góry nogami”- nawołuje Branson.

Inne książki tego autora:
Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu
39.00 PLN
   
Fragment/Recenzja:
 


 
01.07.2015r.

MANIFEST BIZNESMENA

„Biznes do góry nogami wywrócony" Richarda Bransona, brytyjskiego przedsiębiorcy, to wizja lepszego świata. Całkiem realna, nie utopijna!

Branson przekonuje, że firmy prowadzące odpowiednią politykę proekologiczną, mające dobre stosunki z pracownikami i zrównoważone relacje ze społeczeństwem osiągają lepsze wyniki finansowe i stają się bardziej atrakcyjne dla klientów. Książka jest manifestem, miejscami może zbyt idealistycznym i chaotycznym, ale bez wątpienia napisanym z pasją i głębokim przekonaniem.



 
01.04.2015r

Kapitalizm według Bransona

Jeden z najbardziej charyzmatycznych i ekscentrycznych liderów globalnego biznesu przedstawia manifest dostosowania działalności biznesowych do światowych wyzwań, takich jak nierówności, zapaść ekologiczna czy też konflikty na świecie. W głęboko autorskiej wizji twórca imperium Virgin przekonuje, że połączenie zyskowności z prawdziwą odpowiedzialnością za swoje otoczenie jest możliwe. Co więcej, może pociągać za sobą możliwości skorzystania z nowych okazji biznesowych. Na potwierdzenie przywołuje liczne przykłady, w tym swój własny.

Ważna, bo: praktyk biznesu podejmuje aktualny i ważny temat przyszłości kapitalistycznej gospodarki
THINKTANK rekomenduje: wszystkim liderom oraz zainteresowanym tematyką odpowiedzialnego biznesu



 

Od lat, wbrew sprawdzonym w branży schematom, że oto nie można rozszerzać marki na zbyt wiele różnych kategorii, Virgin ją rozszerza... i odnosi sukcesy (poza nielicznymi wyjątkami, jak choćby Virgin Cola).

„The Observer” napisał kiedyś: „Każdego ranka budzisz się z Radiem Virgin, ubierasz się w ciuchy marki Virgin i nakładasz makijaż kosmetykami Virgin, jedziesz do pracy samochodem kupionym dzięki pieniądzom zgromadzonym na koncie w banku Virgin. W drodze do domu możesz poćwiczyć w sali gimnastycznej Virgin Activ. W weekend możesz skorzystać z sieci komórkowej Virgin lub internetowego serwisu Virgin, by znaleźć coś w lokalnym kinie Virgin. Gdy wybierasz się na wakacje pociągiem lub samolotem Virgin, możesz pograć w gry wideo Virgin, przerywając tylko na chwilę po to, by wypić wódkę w sklepie wolnocłowym Virgin. Gdy spotkasz kogoś na plaży i zechcesz 'skrzyżować oddechy', wówczas w hotelowym minibarze Virgin możesz zaopatrzyć się w prezerwatywy Virgin. Gdy zakwitnie miłość, możesz ożenić się z panną młodą wystylizowaną przez Virgin i kupić swój pierwszy dom, oczywiście postarawszy się o kredyt hipoteczny Virgin, a potem zadbać o spokojną starość z funduszem emerytalnym Virgin”.

Czynienie dobra jest dobre dla biznesu – doing good is good for business – oto najwazniejsze przesłanie najnowszej książki Richarda Bransona. Biznes (kapitalizm), zdaniem Bransona, narozrabiał i dlatego teraz musi odkupić swoje grzechy. Rzeczy muszą się zmienić. Za bardzo niszczymy planetę! Robiliśmy biznes, nie bacząc na nic. Czas to zmienić. Biznes musi służyć dobru i to jest możliwe! Pieniądze, które zarabiają biznesmeni, nie mają takiej wagi, jak złe rezultaty ich poczynań dla ludzkości, dla środowiska. Dlatego Branson zmienia swój sposób patrzenia na swiat, biznes i siebie samego. Jego filozofia do tej pory: „Have fun and the money will come”; zmienia się na: „Do good, have fun and the money will come”.

„Nie jest OK, że prawie połowa populacji musi przeżyć za mniej niż 2 dol. dziennie, a dwie na trzy osoby w tej grupie nie mają dostępu do czystej wody pitnej. A nawet w tak bogatym kraju, jak USA wiecej niż 2 mln nastolatków mieszka na ulicy”.

Świat czeka na zmianę podejścia do biznesu. I nie ma tu mowy o rewolucjach i powstaniach. Dokonać tego może siła zwykłych ludzi, którzy powinni stać się przedsiębiorcami, liderami zmian zakładającymi własne biznesy, poszukującymi swoich własnych fortun i kontrolujących swoje własne życie. Pisze Richard Branson.

Książka w sam raz na potrzeby współczesnego swiata... ale w mniejszej skali idealnie pasująca do obecnej sytuacji polskiego biznesu i polskich przedsiębiorców. Chciałoby się tę książkę zadedykować też Głównemu Księgowemu RP, ministrowi Rostowskiemu. Nie tylko strony bilansu powinny sie zgadzać – najważniejszy jest mały i średni przedsiębiorca. Celem prowadzenia firmy, biznesu nie jest płacenie podatków – to sposób na dobre, szczęśliwe życie oraz zaspokajanie potrzeb innych ludzi!



 
14.03.2015r.

Autor: Hubert Kozieł

Wielki ekscentryk kapitalizmu snuje opowieść o etycznym i ekologicznym biznesie

Richard Branson, właściciel grupy Virgin i jeden z największych ekscentryków we współczesnym biznesie, proponuje w swojej książce „Biznes do góry nogami wywrócony", by postawić kapitalizm na głowie.

Chodzi mu o to, by przedsiębiorcy prowadzili biznes w sposób odpowiedzialny społecznie, przyjazny dla ludzi i środowiska naturalnego, a przy tym zyskowny. Czy to da się pogodzić? Branson pokazuje wiele przykładów, że jest to możliwe, i z uporem misjonarza z małego protestanckiego Kościoła przekonuje czytelników, że przyszłość kapitalizmu należy właśnie do takich uświadomionych na wszelkie sposoby biznesmenów. Zachęca, by biznes prowadzić etycznie i ekologicznie, a przy tym, jak to u ekscentryków bywa, mocno chwali się swoimi dokonaniami na tym polu. Książka Bransona została nazwana manifestem naszych czasów. Mi bardziej kojarzy się z literaturą religijną. Można w niej wszak znaleźć takie fragmenty: „Nasza planeta utrzymywała się w dobrym zdrowiu i kondycji, podobnie jak robi to zwierzę, przez większość z ponad trzech miliardów lat swojego istnienia. To pech, że zaczęliśmy zanieczyszczać ją w czasie, gdy Słońce jest niebezpiecznie gorące. Wywołaliśmy u Gai gorączkę, a jej stan wkrótce się pogorszy, zbliżając się do śpiączki". Ileż trzeba zaangażowania w słuszność swojej sprawy, by pisać takie rzeczy! Ale, cóż... Branson jest ekscentrykiem. Lubi być w centrum uwagi, a jego książka ma mu w tym pomóc. Niektórych zainspiruje do działania, innych rozbawi, ale raczej niewielu ludzi obojętnie podejdzie do zawartych w niej treści. A ja czekam, aż się Branson zabierze do s.f.

 
NOWOŚCI
ZAPOWIEDZI
20 najważniejszych lekcji życiowych prawd - Hal Urban
PREMIERA 18.06.2019
 


 
WYDAWNICTWOLOGOWANIE DLA PARTNERóW


19801687

 
1996 - 2019 © Wydawnictwo Studio EMKA.  Wszelkie prawa zastrzeżone.  Nota prawna  Polityka prywatności i pliki cookie