Mój koszyk 0

Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie

  • Dumaine Brian
  • Ilość stron: 352
  • Oprawa: miękka ze skrzydełkami
  • Format: 150x227 mm
  • ISBN: 978-83-66142-66-4
  • Data wydania: 3.02.2021 r.
54,90 zł
- +

Opis

Książka dostępna od 3.02.2021 r.

Bezonomika otrzymała tytuł Książki Miesiąca 2021 "Magazynu Literackiego KSIĄŻKI"

***

***

Zapraszamy na RETRANSMISJĘ SPOTKANIA Z AUTOREM, które zostało zorganizowane przez THINKTANK i Wydawnictwo Studio EMKA. Rozmowa w języku angielskim odbyła się 15 lutego, a poprowadziła ją dr Małgorzata Bonikowska, prezes THINKTANK.

***

Rekomendacje:

Ważna książka, pomagająca zrozumieć niektóre podstawowe mechanizmy zmieniające nasz świat… Rzeczowa i wnikliwa.
Jim Collins, autor bestsellera Od dobrego do wielkiego

Zaskakująca książka… Bezonomika otworzy wam oczy na to, czym naprawdę jest Amazon, jak działa i czym prawdopodobnie się stanie.
John Huey, były redaktor naczelny „Time” i współautor, z Samem Waltonem, książki Made in America

Bezonomika wyjaśnia lepiej od wszystkich dotychczasowych analiz, dlaczego przyzwyczajamy się coraz bardziej do życia według reguł ustalonych przez Amazon. Dumaine rozmawiał z wieloma dyrektorami firmy, poznał jej magazyny, wysłuchał obaw i prognoz konkurentów. W rezultacie powstała wnikliwa opowieść o tym, jak Jeff Bezos zbudował swego bilionowego kolosa dzięki nadzwyczajnej dbałości o klienta.
Nir Eyal, autor bestsellerów Skuszeni i Indistractable

Amazon zmienia nie tylko nasze zwyczaje zakupowe, ale także metody zarządzania. Brian Dumaine pokazuje nam Amazon od środka, dzięki czemu dowiadujemy się, jak Jeff Bezos i jego ludzie zapewnili firmie jej dzisiejszą pozycję. Amazon zmienił reguły gry i stał się  jednym z najbardziej drapieżnych, nienasyconych i rewolucyjnych start-upów Ameryki. Jeszcze dziś kupcie Bezonomikę.
Michael Useem, profesor i dyrektor Wharton Leadership Center na University of Pennsylvania

Jeśli chcecie poznać Amazon – naprawdę go poznać (a kto by nie chciał?) – musicie przeczytać Bezonomikę. Dzięki gruntownie udokumentowanej, ale przystępnej książce Briana Dumaine’a ujrzycie wnętrze tego tajemniczego lewiatana, który ustala nowe zasady biznesu i zmienia świat.
Andy Serwer, redaktor naczelny „Yahoo! Finance”

Jak Amazon dokonał tego wszystkiego? Po przeczytaniu książki Dumaine’a będziecie zafascynowani czarodziejską mocą tego technologicznego giganta.
David A. Vise, laureat Nagrody Pulitzera, współautor Google Story. Opowieść o firmie, która zmieniła świat

Bezonomika to nie tylko książka o Amazonie, ale też o rewolucji technologicznej, która dokonuje się na naszych oczach. Brian Dumaine opowiada o niepowstrzymanym postępie tej rewolucji, który opiera się na innowacjach w dziedzinie baz danych, sztucznej inteligencji, maszyn uczących się, robotyki i Internetu rzeczy… Niezmiernie zajmująca książka.
Andy Karsner, główny strateg i „kosmiczny kowboj” w Google X

O książce:

Dziennikarz miesięcznika „Fortune” i zdobywca wielu nagród napisał wnikliwą, odkrywczą i obiektywną książkę o modelu biznesu firmy Amazon, nazwanym „bezonomiką”. Model ten powoli staje się dominujący. Bezonomika zaczyna kształtować życie każdego amerykańskiego konsumenta, a konkurenci Amazona usiłują naśladować jego strategię albo ją przechytrzyć.

Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie.

Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa.

W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona.

Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej.

O autorze:

Brian Dumaine jest nagradzanym dziennikarzem, współredaktorem magazynu „Fortune”. Oprócz Bezonomiki napisał The Plot to Save the Planet [Spisek w celu ratowania planety], jest też współautorem książki Go Long: Why Long – Term Thinking is Your Best Short-Term Strategy [Na dłuższą metę: dlaczego myślenie długofalowe jest najlepszą strategią krótkoterminową]. Mieszka wraz z żoną w Nowym Jorku.


Recenzje

Portal innpoland.pl 26.02.2021

Katarzyna Florencka 

fragment wywiadu z Brianem Dumaine

Mieliśmy już w Polsce okazję zapoznać się z wieloma usługami i produktami Amazona – czy uruchomienie teraz sklepu internetowego rzeczywiście coś zmieni w naszym życiu?

Brian Dumaine: Wbrew pozorom, Amazon nie jest po prostu sklepem internetowym z kilkoma dodatkowymi usługami. To cały ekosystem, obejmujący obejmujący przeróżne aspekty naszego życia. I nie chodzi tutaj tylko o rzeczy oczywiste.

Sprzedaż internetowa jest rzecz jasna niezwykle ważną częścią biznesu, zwłaszcza od początku pandemii. Ale zdecydowanie nie jedyną: mamy czytniki Kindle, mamy system streamingowy Amazon Fire, mamy serwis muzyczny. No i rzecz jasna mamy Alexę, czyli system, który pozwala nam komunikować się z internetem tylko za pomocą naszego głosu.

Oprócz jego jest też AWS, czyli Amazon Web Services: największy dostawca usług chmurowych na świecie. Jestem praktycznie pewny, że nasza rozmowa jest w tym momencie obsługiwana przez serwery Amazona. Jeśli po jej zakończeniu jedno z nas będzie chciało obejrzeć film na Netflixie – również skorzysta z usługi obsługiwanej przez AWS.

W mojej książce opisuję przypadek dziennikarki, która spróbowała używać tylko i wyłącznie stron, które nie były obsługiwane przez Amazon – i po kilku dniach się poddała, bo okazało się to kompletnie niemożliwe!

Brzmi to trochę strasznie...

Nie jest pani jedyną osobą, która tak myśli. Opinie na temat tego, do jakiego stopnia Amazon wszedł w nasze codzienne życie, bywają skrajnie różnie. Jedni doceniają wygodę i uwielbiają korzystanie z usług Amazona, innych przerażają jego rosnące wpływy. Gdzie się nie obrócimy, tam znajdziemy Amazon – w USA ruszają jego projekty związane z rynkiem finansowym, opieką zdrowotną a nawet z logistyką.

W której grupie pan się znajduje: przerażonych czy zachwyconych wygodą?

Cóż, osobiście w tym momencie raczej doceniam wygodę – i raczej doceniam Amazon. Jednym z powodów jest to, że Amazon jest całkiem niezły w ochronie prywatności swoich użytkowników. Owszem, ma na koncie różne wycieki, ale nie są one nawet zbliżone skalą do wpadek firm takich jak Facebook czy Google. W tej materii przypominają raczej Apple: są dobrzy w ochronie prywatnych informacji klientów, co sprawia, że bardziej im ufam.

Wiele osób nie lubi natomiast Amazona, ponieważ, jak twierdzą, wypiera on z rynku małych przedsiębiorców.

To w sumie jedna z najczęstszych rzeczy, którą słyszymy w rozmowach o wpływie Amazona na biznes. To prawda?

Szczerze mówiąc, odpowiedź jest skomplikowana. Jestem pewien tego, że istnieją mali przedsiębiorcy, których firma Bezosa rzeczywiście wypchnęła z rynku, którzy nie mogli z nią konkurować – ale podczas zbierania materiałów do książki próbowałem znaleźć konkretne przykłady i nie zdołałem tego zrobić.

Czyli jednak mali przedsiębiorcy nie mają się czego obawiać?

To zależy. Jeśli oferują unikalny produkt, którego nie ma nikt inny, mają dobrą obecność w sieci – czyli łatwą w użytkowaniu stronę internetową, dobrą obsługę klienta – to nie powinni mieć się czego obawiać ze strony Amazona. (...)

PARKIET 21.02.2021

Co siedzi w głowie Jeffa Bezosa?

Hubert Kozieł

Jak to się stało, że Jeff Bezos przekształcił małą księgarnię wysyłkową w olbrzymi koncern oplatający naszą planetę i został najbogatszym człowiekiem świata? Odpowiedzi na to pytanie próbuje udzielić Brian Dumain w książce „Bezonomika".

Koncern Bezosa to jednak nie tylko internetowy sklep. To również usługi technologiczne. Dostawy towarów już od dawna są dla nich tylko przystawką, a większość przychodów jest wypracowywana przez dział zajmujący się usługami w chmurze internetowej. Amazon jest też olbrzymim laboratorium dla nowych technologii. Sztuczna inteligencja zarządza jego systemem dostaw i jej rola rośnie z każdym rokiem. Miliony Amerykanów posiadają w domach inteligentne głośniki Amazona, które przysłuchują się ich życiu. Koncern eksperymentował również z dostarczaniem zakupów bezpośrednio do lodówek klientów, pod ich nieobecność w domach. Wiele innowacji wdrażanych przez Amazona zadziwia, ale niektóre mogą niepokoić. Nie da się jednak zaprzeczyć, że Amazon osiągnął sukces właśnie dzięki stawianiu na awangardowe technologie.

Bezos dla jednych jest wizjonerskim biznesmenem, a dla innych postacią niemal żywcem wziętą z filmów o Jamesie Bondzie. Mowa bowiem o człowieku, który marzy o tym, by Ziemia zmieniła się w „strefę rekreacyjną", z której cały przemysł ciężki oraz spora część populacji zostaną przeniesione w kosmos. To również człowiek, który na amerykańskiej pustyni buduje Zegar Dziesięciu Tysięcy Lat.

Niezależnie, co sądzimy o Bezosie i jego niecodziennych zainteresowaniach, powinniśmy bacznie mu się przyglądać. I choć ten miliarder ma za kilka miesięcy przestać być prezesem Amazonu, to jednak jeszcze przez wiele lat może wyznaczać trendy światowego biznesu. A te spółki, które będą się opierały trendom wyznaczonym przez Amazona, mogą podzielić smutny los wielu konkurentów tego koncernu. HK

Więcej z kategorii