Mój koszyk 0

7 prawdziwych powodów odchodzenia z pracy

  • Branham Leigh
  • Ilość stron: 272
  • Oprawa: twarda
  • Format: 150 x 227
  • ISBN: 978-83-60652-66-4
  • Data wydania: 2010

Opis

Jak rozpoznać stany zniechęcenia wartościowych pracowników i w porę zapobiegać ich rezygnacjom z pracy.
Dzięki innowacyjnej koncepcji „bodźców wypychających” pracowników z firmy i „przyciągających” do niej, Leigh Branham zmienia nasze spojrzenie na kwestie utrzymywania najcenniejszych pracowników w organizacji. Okazuje się, że bardzo wiele osób odchodzi, ponieważ w nieuświadomiony sposób są wypychani przez własną macierzystą firmę, a nie dlatego, że przyciągają je lepsze warunki, które oferuje konkurencja. Są wypychani na tyle konsekwentnie i skutecznie, że gdy już pojawi się w ciekawa oferta na rynku, pracownikowi nie pozostaje nic innego, jak tylko złożyć wypowiedzenie. Każdemu z siedmiu przedstawionych przez autora powodów odchodzenia pracowników można zapobiegać skutecznie, i bez ponoszenia wielkich kosztów. Dzięki takim działaniom, jak właściwy dobór, wsparcie w miejscu pracy i dowartościowanie, firma jest w stanie zatrzymać wszystkich wartościowych pracowników. Poza przedstawieniem istoty problemu, autor opisuje również 54 techniki motywacji i angażowania pracowników, co w konsekwencji prowadzi do przekonania ich do pozostania w firmie. To nieoceniona pomoc w zmniejszaniu rotacji kadr.

Recenzje

zwierciadlo_portal.jpg

13 marca 2017 in Styl Życia by Renata Mazurowska

7 głównych powodów, dla których pracownicy odchodzą z pracy

Co najczęściej sprawia, że się nam odechciewa?

Niespełnione oczekiwania
Niedopasowanie cech i umiejętności pracownika do stanowiska
Słaby coaching i informacja zwrotna
Zbyt małe szanse rozwoju zawodowego i awansu
Poczucie niedocenienia
Stres wywołany nadmiarem pracy i brakiem równowagi
Utrata zaufania do kadry zarządzającej

Sprawdź, co napędza cię w pracy

Często sami dobrze nie wiemy, co nas motywuje do tego, by codziennie wstawać i robić to samo. Większość z nas zakłada, że wynagrodzenie, ale badania wskazują, że pieniądze są motywatorem na krótko. Przy poniższych obszarach przyporządkuj punkty w skali od 1 do 10, a następnie wybierz 6 obszarów, w których tych punktów masz najwięcej. Prawdopodobnie właśnie to naprawdę w pracy jest ważne dla ciebie:

Elastyczny czas pracy
Rozwój osobisty
Bezpieczeństwo i stabilizacja
Wysokie wynagrodzenie
Uznanie, popularność, sława
Wyzwania i dokonania
Bycie pomocnym
Niezależność, decydowanie o sobie
Prestiż (wysokie stanowisko, praca dla uznanej marki)
Przyjacielska lub rodzinna atmosfera
Blisko domu
Work-life balance (równowaga między praca zawodową a życiem osobistym, czas dla siebie)

Pamiętaj, że potrzeby i motywacje zmieniają się w czasie lub zależą od miejsca w życiu, w którym akurat jesteś.

Źródło: Leigh Branham „7 prawdziwych powodów odchodzenia z pracy”, Studio Emka 2010

Więcej z kategorii