Mój koszyk 0

Paradoks strategii. Jak zapobiegać sytuacjom, w których zamiast oczekiwanego sukcesu doznajemy porażki

  • Raynor Michael E.
  • Ilość stron: 328
  • Oprawa: twarda
  • Format: 150 x 227
  • ISBN: 978-83-60652-17-6
  • Data wydania: 2008

Opis

Sugestywna wizja. Śmiałe przywództwo. Stanowcze działanie. Niestety, te elementy sukcesu prawie zawsze stanowią też składowe porażki. Wielu menedżerów, dążąc do maksymalizacji szans na odniesienie zwycięstwa, popada w ruinę. Smutna prawda wygląda tak, że większość firm pozostawia swoją przyszłość na pastwę przypadku i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Dlaczego? Menedżerowie wiedzą, że podejmując decyzje dotyczące odległej perspektywy, muszą opierać się na przypuszczeniach odnośnie przyszłości, która pozostaje nieznana. Taka kolizja pomiędzy angażowaniem środków a kwestią niepewności tworzy PARADOKS STRATEGII.

Prowadzi on do wszechobecnego choć rzadko dostrzeganego kompromisu. Menedżerowie muszą opierać swoje strategie na założeniach odnośnie nieznanej przyszłości, więc najambitniejsi z nich liczą, że prawidłowo odgadną przyszłość albo jakoś dopasują się do zamętu, który nastąpi. W rzeczywistości jedynie garstce szczęśliwców udaje się prosperować, a większość pechowców - choć nie mniej zdolnych – w pewnej chwili zdaje sobie sprawę, że idzie na dno.

Michael R. Raynor, współautor bestsellera The Innovators Solution wyjaśnia, w jaki sposób tego uniknąć, a jednocześnie uzyskiwać wspaniałe wyniki. Szczegółowo opisując przykłady sukcesów i porażek Sony, Microsoftu, Vivendi Universal, Johnson & Johnson, AT&T oraz innych wielkich firm z branż tak odległych jak energetyka i usługi finansowe, Raynor przedstawia zakres strategicznych działań potrzebnych przedsiębiorstwu do wykorzystywania obecnych szans przy jednoczesnym przygotowaniu się na przyszłe ewentualne gorsze dni.

Więcej z kategorii