Mój koszyk 0

Mieć odwagę służyć. Jak osiągać lepsze wyniki, służąc innym

  • Bachelder Cheryl
  • Ilość stron: 176
  • Oprawa: miękka
  • Format: 145x210 mm
  • ISBN: 978-83-65068-90-3
  • Data wydania: 12.09.2017 r.
29,90 zł
- +

Opis

Premiera: 12.09.2017 r.

W jaki sposób przywódcy mogą osiągać przełomowe wyniki? Cheryl Bachelder opowiada, jak wraz z zespołem doprowadziła do niezwykłej zmiany w Popeyes Louisiana Kitchen, podejmując trudną, lecz satysfakcjonującą decyzję − zarządzać przez przywództwo służebne.

Mieć odwagę służyć opisuje rodzaj przywództwa, które jest potrzebne w dwudziestym pierwszym wieku. To skuteczna mieszanka odwagi i pokory. Zajmująca historia Cheryl Bachelder proponuje jasną ścieżkę, którą mogą podążać liderzy, a wspaniałe wyniki, jakie osiągnęła, czynią jej przesłanie istotnym. Wyjątkowa książka! Gorąco ją polecam”.
Stephen M.R. Covey, autor bestsellera Szybkość zaufania
i współautor książki Mądre zaufanie

Mieć odwagę służyć jest rzeczową relacją z podróży w roli przywódcy, jaką odbyła Cheryl jako dyrektor korporacyjna. Utrzymując równowagę pomiędzy relacjami z ludźmi, determinacją i zasadami, Cheryl osiąga znakomite wyniki. Nie przegap szansy, żeby dowiedzieć się, jak to się robi!”.
Denise Ramos, dyrektor generalny i prezes ITT Corporation

„Liderom trudno pojąć, że przywództwo służebne może dać świetne wyniki oraz olbrzymią satysfakcję ludzi. Cheryl Bachelder dostarcza inspirujący podręcznik, jak być przywódcą, który może pomóc osiągnąć znakomite rezultaty”.
Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy menedżer®
oraz Przywództwo wyższego stopnia

„Od bardzo dawna nie przeczytałam książki od początku do końca jednym tchem. A tak właśnie było w przypadku Mieć odwagę służyć. Musiałam się opanować, aby nie przeczytać jej natychmiast ponownie! To prawdziwy bestseller i jak tylko pojawi się w księgarniach, będę gorąco polecała tę książkę przyjaciołom, włączając tych wszystkich, dla których jestem mentorem”.
Colleen Barrett, emerytowany prezes Southwest Airlines
oraz współautor książki Lead with LUV

„Każdy przywódca może nauczyć się czegoś z rzeczowych, zajmujących historii zawartych w książce Mieć odwagę służyć. Jest to jedna z najlepszych pozycji na temat przywództwa, jaką czytałem, i powinna stać się obowiązkowa dla każdego lidera”.
Joel Manby, dyrektor generalny Herschend Family Entertainment
oraz autor książki Love Works


Recenzje

"

Autor Rafał Mróz (wykorzystajto.pl)

Dlaczego warto przeczytać tę książkę?
1. Cheryl Bachleder przyznaje się do swoich błędów. I to bardzo różni tę książkę od innych, podobnych, gdzie można przeczytać wyłącznie o sukcesach. Dla mnie to było fajne, bo wiele sytuacji łatwo było mi utożsamić ze sobą.
2. Jeśli myślisz, że służenie pracownikom w ich codziennej pracy sprawi, że będą odbierać Cię jako słabego – to ta książka jest dla Ciebie. Podobnie, jeśli sądzisz, że pokorny przywódca to ten, który nie może rządzić.
3. Jeśli pracujesz w branży HoReCa albo franczyzie – to znajdziesz tutaj uderzająco dużo przykładów, które znasz z własnego podwórka. Co ważne, to są negatywne przykłady z pokazanymi konsekwencjami a później rozwiązania wraz z efektami ich wdrożenia.
4. Jest przeplatana wieloma bardzo celnymi uwagami i cytatami np. numer 7: „Jakimi kilkoma podstawowymi kwestiami trzeba się zająć w twojej organizacji, żeby doprowadzić do osiągania lepszych wyników?” czy numer 13: „Większość przywódców może wymienić słabości członków swojego zespołu. A czy ty możesz przytoczyć mocne strony i talenty swoich pracowników? Czy wykorzystujesz ich najlepsze zdolności?”. Te uwagi (a w zasadzie pytania) są podsumowane na końcu książki dzięki czemu wykorzystując je możesz przeprowadzić konstruktywne spotkanie z pracownikami albo kadrą kierowniczą. Są też świetnie dobrane cytaty jak mój ulubiony, autorstwa Petera Druckera:
„Duża część tego, co nazywamy zarządzaniem, polega na utrudnianiu ludziom pracy”.
5. Anegdoty i historie, które znajdują się w tej książce ułatwiają zrozumienie problemów i zastosowanych rozwiązań. Zwłaszcza suma ich wszystkich pokazuje jaką drogę pokonała cała sieć Popeyes (klienci, pracownicy, franczyzobiorcy) żeby wynieść ją z depresji na szczyt sukcesu.
Po przeczytaniu książki ponownie utwierdziłem się w przekonaniu, że zarządzanie autorytarne, skupione w całości na szefie jest… najłatwiejsze i „dla leniwych”. Także dla wygodnych, którzy nie chcą zmieniać niczego na lepsze. To podejście daje dobre rezultaty, ale prędzej czy później takie podejście się na nich zemści (na wynikach ludzi, na ich własnym zdrowiu a najszybciej – na ich wolnym czasie i prywatnym życiu).
Jeśli potrzebujesz bardzo dobrych wyników – oraz wyswobodzenia siebie (jako szefa) z wielu niedogodności (brak wolnego czasu, niska kreatywność i samodzielność pracowników, konieczność „ręcznego sterowania”) to ta książka pomoże Ci to osiągnąć.
Więcej http://wykorzystajto.pl/3034-biznes-wlasna-firma-zarzadzanie_zarzadzanie-ludzmi-masz-odwage-sluzyc-pracownikom.html

" "

Mieć odwagę służyć to książka innowacyjna pokazująca nowe podejście do zagadnienia przywództwa w firmie. Lider tym ujęciu musi posiadać odwagę, która umożliwi u prowadzenie swojego zespołu do wyznaczonych celów oraz pokorę, aby bezinteresownie służyć innym w trakcie realizacji kolejnych przedsięwzięć.

"Kiedy zostajesz liderem, ludzie czekają, aż staniesz w świetle jupiterów na środku sceny. Wszystkie oczy są skierowane na ciebie- wyczekują, by zobaczyć, kim jesteś, co powiesz i zrobisz. W końcu jesteś przywódcą. (...)

Książka została opracowana na bazie osobistych doświadczeń autorki zdobytych w trakcie jej długoletniej pracy. Cheryl Bachelder obrazuje nam co powinien robić przywódca żeby osiągnąć ponadprzeciętne wyniki. Spodobały mi się pytania zawarte w formie refleksji umieszczone w ramkach w każdym rozdziale.

Autorka dokonała rewolucji Popeyes Louisiana Kitchen, w ciągu kilku lat poprawiając wyniki firmy. Cheryl Bachelder obrazuje nam na czym powinien skupić się lider w swojej pracy. Autorka pokazuje nam jak ważne są relacje lidera z innymi członkami organizacji jak, np. pracownikami niższego szczebla lub franczyzobiorcami. W przywództwie nie chodzi o to, żeby okazywać swoją wyższość w hierarchii służbowej. Powinniśmy poprzez wzajemny kontakt dążyć do osiągnięcia wspólnych celów.

Autorka obrazuje, że powinniśmy zacząć od wyznaczenia sobie śmiałe celu w pełni uzasadnionego biznesowo. Powinniśmy początkowo skoncentrować się na kilku kluczowych czynnościach. Później należy przeznaczyć odpowiednie środki na realizacje celu, pokazując tym samym, że jest on słuszny. Lider powinien stworzyć warunki pracy pozwalające pracownikom rozwinąć skrzydła i pokazać się z najlepszej strony. Kolejne osiągnięcia powinny być systematycznie raportowane. W pracy lidera nie ma miejsca na przypadki wszystko musi być skrzętnie przemyślane i odpowiednio opracowane.

"Przywództwo służebne to nastawienie, by odpowiednio podejść do każdej osoby będącej częścią firmy. (...)"

Lider ma zadanie zmierzyć się z trudnymi problemami pojawiającymi się w organizacji. Przywódca nie może bać się podejmować inicjatywy mającej na celu poprawę sytuacji firmy. Autorka podkreśla również, że liczby nie kłamią podkreślając wagę sporządzania systematycznych raportów. Poza elementami związanymi z modelem służebnego przywództwa mamy okazje zapoznać się z zasadami obowiązującymi w Popeyes Louisiana Kitchen. Autorka obrazuje nam, jakie cechy powinien posiadać dobry lider.

Książka jest napisana prostym językiem, co jest jej zdecydowaną zaletą. Autorka nie stara się wychodzić z perspektywy ekspertki. Sama podkreśla, że w trakcie wieloletniej pracy zawodowej zdarzało się jej popełniać błędy. Spodobało mi się, że Cheryl Bachelder zgrabnie wyjaśnia kolejne pojęcia. Autorka krok po kroku przedstawia nam kompletny model służebnego przywódcy.

Cheryl Bachelder pokazuje, jakie cechy powinien posiadać dobry lider i jakich zachowań powinien się wystrzegać. Książka napisana jest w sposób mądry i stanowi ciekawe źródło wartościowej wiedzy. Mimo małych rozmiarów zawiera wiele ważnych informacji. Dawno nie czytałam już tak dobrze napisanej książki. Wcześniej nie miałam również okazji zapoznania się z zagadnieniem służebnego przywództwa. Podczas studiów realizowałam specjalność z zakresu psychologii pracy i organizacji, aczkolwiek jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak innowacyjnym podejściem. Autorka wielokrotnie w książce odwołuje się do wiedzy i doświadczenia innych ekspertów.

"Z każdym awansem lider oddala się od ludzi, od faktów i rozeznania, które potrzebuje, by kierować. Uważne słuchanie i stałe uczenie się stanowią antidotum na oddalanie się od rzeczywistości. (...)"

Mieć odwagę służyć to bardzo dobrze skonstruowany poradnik. Dawno nie czytałam tak mądrze napisanej książki poruszającej tak trudną tematykę.

http://zakladkadoksiazek.pl/blog/2017/09/10/cheryl-bachelder-miec-odwage-sluzyc-przedpremierowo/

 

" "

Qultura słowa
Autorka Justyna Gul

Kadra kierownicza czy też pracownicy odpowiedzialni za realizacje strategii rozwoju przedsiębiorstwa muszą zaangażować się w proces wdrażania wizji oraz realizację założonych celów. Będzie to możliwe wyłącznie wówczas, kiedy zdobędą oni zaangażowanie podległych pracowników. O przyszłości organizacji w znacznym stopniu decyduje osoba przywódcy, który dzięki posiadanym cechom osobowości, a także kwalifikacjom, jest w stanie przekonać i poprowadzić pozostałych uczestników organizacji do zmian. Uważa się, że miarą przywództwa nie jest wyłącznie jakość umysłu i umiejętność zarządzania firmą, ale również postawa wobec innych. Przywódca to bowiem ktoś, kto wpływa na stan emocjonalny podwładnych, a jego rolą jest wspieranie, ułatwianie współdziałania, wzbudzanie entuzjazmu oraz zdjęcie z podwładnych problemów organizacyjnych, umożliwiając tym samym zbiorowe działanie, a także oczekiwanie od nich tylko zaangażowania w ich realizację.

Jednym z rodzajów przywództwa jest przywództwo służebne, oparte na misji służenia innym. Reprezentując ten rodzaj przywództwa, należy nastawić się na otoczenie, dzięki czemu możliwe jest utworzenie i utrzymanie kultury organizacyjnej motywującej pracowników, którzy z kolei będą nastawieni na klientów. O takim właśnie rodzaju przywództwa zajmująco pisze Cheryl Bachelder, praktyk biznesu, w swojej książce pt. „Mieć odwagę służyć. Jak osiągać lepsze wyniki służąc innym”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Studio Emka książka skupiona jest na idei przywództwa służebnego, które okazuje się być kluczem do sukcesu organizacji, a także ludzi w niej zatrudnionych. Autorka, sama będąc na pozycji lidera, zaczęła wnikliwie analizować zachowania i cechy tych przywódców, których podziwiała, dzięki którym osiągała najlepsze wyniki. Swoimi odkryciami, a także własnymi doświadczeniami dzieli się z nami w książce, której nie może zabraknąć w biblioteczce każdego menedżera. To książka jednak nie tylko dla osób kierujących ludźmi, którzy czują, że ich wiedza na temat przywództwa i przewodzenia jest niewystarczająca. To również pozycja dla tych, którzy wciąż chcą się doskonalić, którzy pragną osiągać coraz większe wyniki i pociągać innych ku górze. To wreszcie pozycja adresowana do studentów kierunków biznesowych, którzy chcą uczyć się od najlepszych.

Autorka, w dwóch częściach książki, odpowiada na pytania, jak osiągać znakomite wyniki oraz jak zostać przywódcą mającym odwagę służyć. Wszystkie przytoczone przez autorkę przykłady, w tym opisana jej historia kariery i spotkanych na drodze przywódców, ma za zadanie dokonać w czytelniku zmiany nie poprzez samą lekturę, ale poprzez otworzenie się na nowe idee i spojrzenie nieco inaczej na kwestię przywództwa – jak na służbę. Bachelder proponuje nietypowe zapewne dla wielu podejście, a mianowicie usunięcie się z centrum uwagi i znalezienie sposobu, żeby światło padało na innych.

Książka, dzięki swej merytorycznej wymowie, ale i szacie graficznej i przemyślanemu układowi, dzięki któremu szybko możemy sięgnąć do interesujących nas fragmentów, jest nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy nie chcą tylko zarządzać czy przewodzić, ale i służyć!
http://www.qulturaslowa.pl/2017/09/cheryl-bachelder-miec-odwage-suzyc-jak.html

"

Więcej z kategorii