Mój koszyk 0

Sukces wbrew oczekiwaniom. Co tkwi u podstaw naszych wielkich dokonań?

  • Brafman Rom
  • Ilość stron: 220
  • Oprawa: miękka
  • Format: 135 x 210
  • ISBN: 978-83-64437-73-1
34,90 zł
- +

Opis

Współczesna psychologia, opierając się na solidnych, przeprowadzonych przez naukowców badaniach uczy, że siła ducha pomagająca ludziom dojść do siebie po nieszczęściach jest nieograniczona. Ludzie, których ciężko doświadczył los, znajdowali sposób, by przezwyciężyć trudności, których nie szczędziło im życie. Ta zdolność odnoszenia sukcesu pomimo niepowodzeń jest jednym z najbardziej intrygujących aspektów ludzkiej psychiki. A do niedawna psychologowie niewiele o tym wiedzieli, ponieważ skupiali się na próbie zrozumienia zjawisk patologicznych, pomijając pozytywne i inspirujące relacje osób, które pokonały przeciwności okazując przy tym niewiarygodną wytrwałość.
Kiedy przyglądamy się osobom, którym udało się odnieść sukces, mimo że nie „powinni” go osiągnąć, zastanawiamy się, czym różni się ich podejście do życia? Czego możemy się od nich nauczyć? Czy są jakieś podstawowe cechy, które mogą wynieść nas ponad własne ograniczenia narzucone przez nas samych? Jak możemy pozostać silni, kiedy wszystko wokół próbuje rzucić nas na kolana?
Autor w swojej książce Sukces Wbrew Oczekiwaniom podejmuje próbę znalezienia odpowiedzi na te pytania.

Recenzje

"

Od lat, wbrew sprawdzonym w branży schematom, że oto nie można rozszerzać marki na zbyt wiele różnych kategorii, Virgin ją rozszerza... i odnosi sukcesy (poza nielicznymi wyjątkami, jak choćby Virgin Cola).

„The Observer” napisał kiedyś: „Każdego ranka budzisz się z Radiem Virgin, ubierasz się w ciuchy marki Virgin i nakładasz makijaż kosmetykami Virgin, jedziesz do pracy samochodem kupionym dzięki pieniądzom zgromadzonym na koncie w banku Virgin. W drodze do domu możesz poćwiczyć w sali gimnastycznej Virgin Activ. W weekend możesz skorzystać z sieci komórkowej Virgin lub internetowego serwisu Virgin, by znaleźć coś w lokalnym kinie Virgin. Gdy wybierasz się na wakacje pociągiem lub samolotem Virgin, możesz pograć w gry wideo Virgin, przerywając tylko na chwilę po to, by wypić wódkę w sklepie wolnocłowym Virgin. Gdy spotkasz kogoś na plaży i zechcesz 'skrzyżować oddechy', wówczas w hotelowym minibarze Virgin możesz zaopatrzyć się w prezerwatywy Virgin. Gdy zakwitnie miłość, możesz ożenić się z panną młodą wystylizowaną przez Virgin i kupić swój pierwszy dom, oczywiście postarawszy się o kredyt hipoteczny Virgin, a potem zadbać o spokojną starość z funduszem emerytalnym Virgin”.

Czynienie dobra jest dobre dla biznesu – doing good is good for business – oto najwazniejsze przesłanie najnowszej książki Richarda Bransona. Biznes (kapitalizm), zdaniem Bransona, narozrabiał i dlatego teraz musi odkupić swoje grzechy. Rzeczy muszą się zmienić. Za bardzo niszczymy planetę! Robiliśmy biznes, nie bacząc na nic. Czas to zmienić. Biznes musi służyć dobru i to jest możliwe! Pieniądze, które zarabiają biznesmeni, nie mają takiej wagi, jak złe rezultaty ich poczynań dla ludzkości, dla środowiska. Dlatego Branson zmienia swój sposób patrzenia na swiat, biznes i siebie samego. Jego filozofia do tej pory: „Have fun and the money will come”; zmienia się na: „Do good, have fun and the money will come”.

„Nie jest OK, że prawie połowa populacji musi przeżyć za mniej niż 2 dol. dziennie, a dwie na trzy osoby w tej grupie nie mają dostępu do czystej wody pitnej. A nawet w tak bogatym kraju, jak USA wiecej niż 2 mln nastolatków mieszka na ulicy”.

Świat czeka na zmianę podejścia do biznesu. I nie ma tu mowy o rewolucjach i powstaniach. Dokonać tego może siła zwykłych ludzi, którzy powinni stać się przedsiębiorcami, liderami zmian zakładającymi własne biznesy, poszukującymi swoich własnych fortun i kontrolujących swoje własne życie. Pisze Richard Branson.

Książka w sam raz na potrzeby współczesnego swiata... ale w mniejszej skali idealnie pasująca do obecnej sytuacji polskiego biznesu i polskich przedsiębiorców. Chciałoby się tę książkę zadedykować też Głównemu Księgowemu RP, ministrowi Rostowskiemu. Nie tylko strony bilansu powinny sie zgadzać – najważniejszy jest mały i średni przedsiębiorca. Celem prowadzenia firmy, biznesu nie jest płacenie podatków – to sposób na dobre, szczęśliwe życie oraz zaspokajanie potrzeb innych ludzi!

" parkietORG.gif

14.03.2015r.

Autor: Hubert Kozieł

Wielki ekscentryk kapitalizmu snuje opowieść o etycznym i ekologicznym biznesie

Richard Branson, właściciel grupy Virgin i jeden z największych ekscentryków we współczesnym biznesie, proponuje w swojej książce „Biznes do góry nogami wywrócony", by postawić kapitalizm na głowie.

Chodzi mu o to, by przedsiębiorcy prowadzili biznes w sposób odpowiedzialny społecznie, przyjazny dla ludzi i środowiska naturalnego, a przy tym zyskowny. Czy to da się pogodzić? Branson pokazuje wiele przykładów, że jest to możliwe, i z uporem misjonarza z małego protestanckiego Kościoła przekonuje czytelników, że przyszłość kapitalizmu należy właśnie do takich uświadomionych na wszelkie sposoby biznesmenów. Zachęca, by biznes prowadzić etycznie i ekologicznie, a przy tym, jak to u ekscentryków bywa, mocno chwali się swoimi dokonaniami na tym polu. Książka Bransona została nazwana manifestem naszych czasów. Mi bardziej kojarzy się z literaturą religijną. Można w niej wszak znaleźć takie fragmenty: „Nasza planeta utrzymywała się w dobrym zdrowiu i kondycji, podobnie jak robi to zwierzę, przez większość z ponad trzech miliardów lat swojego istnienia. To pech, że zaczęliśmy zanieczyszczać ją w czasie, gdy Słońce jest niebezpiecznie gorące. Wywołaliśmy u Gai gorączkę, a jej stan wkrótce się pogorszy, zbliżając się do śpiączki". Ileż trzeba zaangażowania w słuszność swojej sprawy, by pisać takie rzeczy! Ale, cóż... Branson jest ekscentrykiem. Lubi być w centrum uwagi, a jego książka ma mu w tym pomóc. Niektórych zainspiruje do działania, innych rozbawi, ale raczej niewielu ludzi obojętnie podejdzie do zawartych w niej treści. A ja czekam, aż się Branson zabierze do s.f.

"

01.04.2015r

Kapitalizm według Bransona

Jeden z najbardziej charyzmatycznych i ekscentrycznych liderów globalnego biznesu przedstawia manifest dostosowania działalności biznesowych do światowych wyzwań, takich jak nierówności, zapaść ekologiczna czy też konflikty na świecie. W głęboko autorskiej wizji twórca imperium Virgin przekonuje, że połączenie zyskowności z prawdziwą odpowiedzialnością za swoje otoczenie jest możliwe. Co więcej, może pociągać za sobą możliwości skorzystania z nowych okazji biznesowych. Na potwierdzenie przywołuje liczne przykłady, w tym swój własny.

Ważna, bo: praktyk biznesu podejmuje aktualny i ważny temat przyszłości kapitalistycznej gospodarki
THINKTANK rekomenduje: wszystkim liderom oraz zainteresowanym tematyką odpowiedzialnego biznesu

" "

01.07.2015r.

MANIFEST BIZNESMENA

„Biznes do góry nogami wywrócony" Richarda Bransona, brytyjskiego przedsiębiorcy, to wizja lepszego świata. Całkiem realna, nie utopijna!

Branson przekonuje, że firmy prowadzące odpowiednią politykę proekologiczną, mające dobre stosunki z pracownikami i zrównoważone relacje ze społeczeństwem osiągają lepsze wyniki finansowe i stają się bardziej atrakcyjne dla klientów. Książka jest manifestem, miejscami może zbyt idealistycznym i chaotycznym, ale bez wątpienia napisanym z pasją i głębokim przekonaniem.

"

Więcej z kategorii