PERENNIALSI. Megatrendy tworzące społeczeństwo postpokoleniowe

Autor:

54.90

  • Ilość stron: 336
  • Oprawa: miękka, ze skrzydełkami
  • Format: 150x227 mm
  • Data wydania: 25.02.2025

978-83-68064-24-7

Brak w magazynie

Książka dostępna od 25.02.2025

Mauro Guillén rzuca wyzwanie sekwencyjnemu modelowi życia i zachęca nas, abyśmy ponownie przemyśleli naszą karierę, rodzinę i przyszłe plany.

ADAM GRANT, autor bestsellera Think Again

Otworzymy wam umysły na waszą własną przyszłość i pokażemy nowy świat pełen przygód.

ARTHUR C. BROOKS, autor Build the Life You Want

Koniec z BOOMERSAMI, POKOLENIEM X, MILENIALSAMI albo POKOLENIEM Z. Nadchodzi czas PERENNIALSÓW, czyli ludzi, którzy przełamują schematy i nie mieszczą się w sztywnych podziałach pokoleniowych.

Kim są „perennialsi”?

Hasło pochodzi od słowa perennial z ang. bylina, roślina wieloletnia, która doskonale radzi sobie w trudnych warunkach klimatycznych, a z każdym rokiem staje się trwalsza, bardziej odporna na zmiany. Tymi samymi cechami charakteryzują się perennialsi i to właśnie ci pracownicy są nieocenionym, choć często niedocenianym składnikiem wielu organizacji.

W Perennialsach Mauro Guillén, autor bestsellera 2030, przygląda się ogromnej zmianie społecznej wywołanej przez przyspieszenie megatrendów — między innymi transformację demograficzną i technologiczną. Twierdzi, że przestarzałe terminy, takie jak boomersi, pokolenie X, milenialsi czy pokolenie Z długo były stosowane w celu zamykania nas w sztywnych kategoriach i etapach życia, sztucznie uniemożliwiając ludziom realizowanie ich pełnego potencjału. Nowa, postpokoleniowa siła znana jako „perennialsi” — jednostki, które nie są konfrontowane ze sobą ze względu na wiek czy doświadczenie — pozwala na wyzwolenie mnóstwa ludzi z ograniczeń sekwencyjnego modelu życia i stworzenie wszystkim równych szans, aby każdy miał możliwość życiowego spełnienia.

Ta wielopokoleniowa rewolucja już się rozpoczęła, a Mauro Guillén wskazuje konkretne kulturowe, organizacyjne i polityczne zmiany, które trzeba przeprowadzić, aby dać początek nowej epoce innowacji tworzonej przez perennialsów.

Mauro Guillén podkreśla, że sekwencyjny model życia – nauka, praca, emerytura – to już przeszłość. Żyjemy dłużej, mamy do dyspozycji nowe technologie, które zmieniają z jednej strony modele edukacji, z drugiej charakter pracy. To szansa, którą należy wykorzystać. I mogą to zrobić właśnie perennialsi, wyzwalający się z utrwalonych przez dziesięciolecia schematów. Guillén pokazuje, jak ta rewolucja pokoleniowa wpłynie na młodych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają pracę, a także na tych, którzy żyją i pracują już dłużej. Identyfikuje też konkretne kulturowe, organizacyjne i polityczne zmiany, które trzeba przeprowadzić, aby dać początek nowej epoce innowacji tworzonej przez perennialsów.

MAURO F. GUILLÉN hiszpańsko-amerykański socjolog, ekonomista polityczny i edukator w dziedzinie zarządzania.
Urodzony w 1964 r., absolwent Uniwersytetu w Oviedo, dalsze studia odbył w USA jako stypendysta Bank of Spain i Fundacji Fulbrighta. Doktoryzował się w 1992 r. w dziedzinie socjologii. W l. 1992–1996 pracował w MIT jako wykładowca Sloan School of Management. Karierę akademicką kontynuował w Wharton School Uniwersytetu w Pensylwanii jako profesor tytularny tej uczelni (do 2021). W 2014 wykładał na uniwersytecie w Oxfordzie w ramach prestiżowych Clarendon Lectures in Management. Obecnie jest dyrektorem (dziekanem) Cambridge Judge Business School i członkiem Queen’s College Uniwersytetu w Cambridge.
Jest wybranym członkiem Sociological Research Association oraz Macro Organizational Behavior Society, byłym Fellow Fundacji Guggenheima i członkiem Institute for Advanced Study w Princeton; laureatem wielu międzynarodowych wyróżnień, m.in. IV Fundación Banco Herrero Prize oraz Aspen Institute’s Faculty Pioneer Award.
Ekspert w mediach: NPR, Bloomberg TV, CCTV, CNN w języku hiszpańskim; autor comiesięcznej kolumny w „Korea Times”, konsultant Accenture, PriceWaterhouseCoopers, RAND Corporation, AFI. Prowadził zajęcia dla wielu największych korporacji: Deutsche Bank, Google, Hyundai, China Merchants Bank, UnitedHealth Group, Santander.
Opublikował 10 książek i ponad 40 artykułów naukowych. Autor bestselleru 2030: How Today’s Biggest Trends Will Collide and Reshape the Future of Everything (New York, sierpień 2020).