JAK BYĆ DOBRYM SPRZEDAWCĄ?

Od czego zacząć?

To pytanie, które często nas nurtuje, zanim podejmiemy się nowego przedsięwzięcia.

Podobnie jest w kwestii pytania, jak zostać skutecznym sprzedawcą.

Kiedy potrzebujemy wskazówek, często sięgamy po książki, które wskazują nam drogę. Jednak wybór odpowiedniej lektury może być trudny. Skąd wiedzieć, która z nich zawiera to, czego szukamy?

Po wpisaniu w wyszukiwarkę Amazona hasła „sprzedaż” otrzymamy ponad 9 milionów tytułów książek o tej tematyce.

Nie chcielibyśmy, abyście tracili swój wartościowy czas na poszukiwania, dlatego skontaktowaliśmy się z Elonem Muskiem, człowiekiem, który założył PayPala, SpaceX, i Tesla Motors i zapytaliśmy go, z jakich książek nauczył się technik sprzedaży.

Niestety nie otrzymaliśmy odpowiedzi od Elona.

Cóż, pewnie jest nieco zajęty byciem dyrektorem generalnym kilku wielomiliardowych firm.

Ale nie przejęliśmy się tym zbytnio.

Zamiast tego poprosiliśmy drona Amazona, aby podleciał do domowej biblioteki Elona Muska, i rzucił okiem na jego półkę z książkami, po czym wybraliśmy spośród nich 10 tytułów.

Przechodząc do meritum: oto lista książek, dzięki którym nauczysz się technik sprzedaży, które warto znać, poznasz styl przywództwa i zarządzania zwiększający szansę na wdrożenie innowacji w biznesie.

  1. Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi

Autor: Daniel H. Pink

„Jak być dobrym sprzedawcą” proponuje nowe spojrzenie na sztukę sprzedaży i jej nauczanie. Podobnie jak w książce „Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację” Daniel H. Pink czerpie z bogatej skarbnicy nauk społecznych, opierając na nich swoje – często sprzeczne z intuicją – spostrzeżenia. Odkrywa trzy filary podejścia skutecznego sprzedawcy (zastępujące obowiązującą niegdyś zasadę „zawsze finalizuj transakcję”), wyjaśnia, dlaczego ekstrawertycy wcale nie są najlepszymi sprzedawcami, i pokazuje, że wskazanie ludziom sposobu działania często więcej znaczy, niż zmiana ich sposobu myślenia.

W trakcie wywodu Pink opisuje sześć rodzajów prezentacji, które zastąpiły prezentację umieszczaną w windzie, trzy zasady lepszego rozumienia sposobu widzenia drugiej osoby, pięć sposobów tworzenia przekazu, które czynią go czytelniejszym i bardziej przekonującym, oraz wiele innych praktycznych spraw. W rezultacie powstała wnikliwa i użyteczna książka, która zmienia twój sposób widzenia świata i przekształca zachowanie w pracy, szkole i domu.

  • Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi (wydanie ekskluzywne)

Autor: Dale Carnegie

Mimo że książka została napisana ponad 80 lat temu jest do dziś aktualna i dlatego jest jedną z najlepiej sprzedających się książek na świecie. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, nauczy Cię:

– 6 sposobów, aby ludzie Cię polubili

-12 sposobów na przekonanie ludzi do swojego sposobu myślenia

– 9 sposobów na zmianę ludzi bez wzbudzania poczucia urazy

I wiele więcej! Osiągnij swój maksymalny potencjał przy pomocy obowiązkowej lektury XXI wieku!

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi stała się jednym z największych sukcesów książkowych w historii Ameryki. Przeszła przez 17 wydań w pierwszym roku publikacji i sprzedała się w nakładzie 250 000 egzemplarzy w ciągu pierwszych trzech miesięcy od wydania. Od tego czasu książka sprzedała się w ponad 30 milionach kopii na całym świecie i rocznie sprzedaje się w ponad 250 000 egzemplarzy.Badanie przeprowadzone przez Bibliotekę Kongresu z 2013 roku uznało ją za siódmą najbardziej wpływową książkę w historii Ameryki.

  • Czerwona książeczka sprzedawcy

Autor: Jeffrey Gitomer

Czerwona książeczka sprzedawcy, to wg Davida Dorseya z Wall Street Journal „Red Bull wysokoenergetycznych wskazówek i porad dotyczących sprzedaży”. Z książki przebija niezwykła osobowość autora – człowieka dowcipnego, nieprzeciętnego inteligentnego, profesjonalisty.

  • Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz

Autor: Stanley H. Brown, Joe Girard

Joe Girard doskonale wie na czym polega sprzedaż i potrafi w arkana handlu znakomicie wprowadzić. Tak więc, jeśli solidnie przestudiujesz tę książkę, dowiesz się:

–    Jak skutecznie nawiązywać kontakt z klientem przez telefon

–    Jak korzystać z „żywego słowa” jako najdoskonalszego instrumentu w nawiązywaniu kontaktów

–    Jak czytać w myślach klienta

–    Jak utrzymać kontakt z klientem przez całe życie

–    Jak pozyskać przyjaźń ludzi z którymi handlujesz

  • Moc pozytywnego myślenia

Autor: Norman V. Peale

Może na pierwszy rzut oka ta książka wydaje się być nie w temacie, ale pozytywne nastawienie powinno stanowić podstawową cechą sprzedawcy. A ten tytuł to klasyk w dziedzinie rozwoju osobistego i motywacji.

Pisząc tę książkę, Norman V. Peale miał jasno wytyczony cel – pragnął pomóc ludziom odnaleźć sens życia. Sprawić, by dane im było spędzić je godnie i szczęśliwie. Peale radzi, jak przestać się zamartwiać, co robić, by ludzie nas po prostu lubili i szanowali, jak uwierzyć w sens swego działania i dopuszczać do siebie wyłącznie dobre myśli.

W książce Moc pozytywnego myślenia znajdziesz porady i odpowiedzi:

– Jak przestać się zamartwiać.

– Co robić aby ludzie Cię szanowali i po prostu lubili.

– Jak „naładować” życie energią aby stać się człowiekiem żywotnym i inicjatywnym, móc realizować swoje ambicje, ziszczać nadzieje.

– Jak uwierzyć w siebie i we wszystko co robisz.

– Jak wypełnić organizm mocą zyskując pewność siebie poprzez zastosowanie prostych, sprawdzonych zasad i metod.

– Jak dopuszczać do siebie wyłącznie dobre myśli.

  • Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie

Autor: Frank Bettger

„Najbardziej użyteczna i inspirująca książka o handlu, jaką kiedykolwiek czytałem.”

 Dale Carnegie

Jakie sekrety zawodowe wyprowadziły Franka Bettgera z dna klęski do bezprecedensowego sukcesu i przyniosły mu sławę jednego z najlepiej zarabiających handlowców w Ameryce? Zachęcony do napisania tej książki przez podziwiającego go przyjaciela, Dale’a Carnegiego, Bettger daje Czytelnikowi receptę na sukces, której skuteczność udowodnił swoim życiem. W książce znajdziesz pouczające przykłady i podane kolejne wskazówki, jak wyrobić sobie styl i technikę najlepszego handlowca. Wydajność twojej pracy i Twoje dochody natychmiast znacznie wzrosną, jeśli zastosujesz cenne rady Bettgera dotyczące: potęgi entuzjazmu, sposobów pokonania strachu, kluczowych słów, które pozwolą zmienić sceptycznego klienta w entuzjastycznego nabywcę, skutecznego zachęcania nabywców do kupna, siedmiu złotych zasad dobijania targu. Książka Bettgera to słynny bestseller, a dla milionów entuzjastów tego autora to swoisty katechizm handlowca.

  • Bogaty albo biedny

Autor: Eker T. Harv

Jedna z najlepszych i najpraktyczniejszych książek motywacyjnych, które są poświęcone finansom osobistym, ale też sztuce inwestowania. Ta książka uczy, jak zapewnić sobie stały dochód i w rezultacie, jak budować majątek.

Jeśli nie wiedzie ci się finansowo tak, jakbyś sobie życzył, to znaczy, że musisz zmienić swój schemat pieniędzy. Niestety, twój obecny schemat zostanie z tobą do końca życia, jeśli go nie zidentyfikujesz i nie skorygujesz – właśnie w tym pomoże ci ta niezwykła książka. Zdaniem Ekera, sprawa jest prosta: jeśli będziesz myślał tak, jak myślą ludzie bogaci, i robił to, co oni robią, jest duża szansa, że staniesz się jednym z nich!

  • Jak się dobrze sprzedać

Autor: Napoleon Hill

Niewielu opanowało sztukę sprzedaży tak doskonale, jak Napoleon Hill. To nie tylko znany na całym świecie autor bestsellerowych książek, ale też prawdziwa legenda w kręgach biznesowych. Hill uczył sztuki sprzedaży i tworzył na tyle skuteczne programy kursów doskonalących tę umiejętność, że diametralnie odmieniały losy przedsiębiorstw zmagających się z trudnościami, zwielokrotniając ich dochody.

  • IACOCCA

Autor: Lee Iacocca, William Novak

To historia człowieka, który miał ogromny wpływ na ludzi. W gruncie rzeczy jest to tylko opowieść o dziecku włoskich imigrantów, który pilnie się uczył i ciężko pracował, który odniósł kilka olbrzymich sukcesów i przeżył kilka olbrzymich rozczarowań, lecz w efekcie świetnie sobie poradził, bo przejął od rodziców i nauczycieli proste, uniwersalne wartości i miał to wielkie szczęście, że urodził się w Ameryce. Takie książki zazwyczaj nie ustanawiają rekordów popularności. A tej się udało.

A rzecz dość typowa, opisująca kolejny przypadek człowieka sukcesu, który zaczynając od zera osiągnął szczyt kariery i finansowego powodzenia tak jak kiedyś Carnegie, Rockefeller, Morgan czy Sloan a dziś Gates, Jobs czy Welch. Choć chyba jednak Iacocca był postacią barwniejszą, człowiekiem stojącym bardzo blisko zwykłych ludzi, a przy tym obdarzonym charyzmą, uporem i niezwykłymi talentami przywódczymi. No i działającym w branży samochodowej, bezgranicznie w niej zakochanym, dla przytłaczającej większości ludzi, szczególnie mężczyzn, zdecydowanie najatrakcyjniejszej z branż.

Książka napisana zajmująco, „z biglem”, wartko – taka dobra w czytaniu, ale i dająca do myślenia – wówczas i dziś.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *